Crònica de la neteja de l’Albufera

Més de 40 joves participen a la primera activitat de l’Horta Neta SOS Emergència climàtica

El passat dissabte 2 de març va arrancar a Silla la campanya Horta Neta de la xarxa joves.net amb la neteja de l’albufera des del Port de Silla.

Horta Neta, que engloba diverses activitats al llarg de l’any als pobles de la xarxa, promou la concienciació medioambiental de joves i adults baix el lema “SOS Emergència Climàtica”.

En l’activitat van participar més de 40 persones de Silla i dels pobles del voltant; tot i el vent, les barques van poder eixir i es van arreplegar un total de 8 bosses de plàstic, 1 de vidre i 2 amb deixalles de diversos tipus, fins i tot es va traure un patí, mitja llanta i dos cadires de tela.

A més, a l’activitat van fer recolzament l’Associació Tradicional Vela llatina de l’Albufera i la Casa de la Dona de Silla que van donar una xicoteta xarrada sobre el paper de la dona en l’Albufera amb motiu del dia de la dona i l’Asociació Vela llatina de Silla que ens va acompanyar en la neteja.

Neteja l’Albufera en barca

SOS Emergència climàtica

xr:d:DAF9O8HlG0I:4,j:3402888690185595911,t:24021912

Data i horari: Dissabte 2 de març de 10 a 14 hores
Cal dur: roba còmoda (algun impermeable per si fa mal oratge), calçat adequat, esmorzar i aigua.
Consulteu a l’organització els punts d’eixida de l’autobús.

Places limitades. Inscripció necessària

La seua proximitat i facilitat d’accés ho converteixen en una perfecta excusa per a abandonar la ciutat i delectar-se amb l’observació de la naturalesa. Durant tot l’any, la gran biodiversitat d’aquest espai natural protegit permet observar una important quantitat de fauna i flora.
Engloba els municipis de València, Alfafar, Sedaví, Massanassa, Catarroja, Albal, Beniparrell, Silla, Sollana, Sueca, Cullera, Albalat de la Ribera i Algemesí.
L’Albufera va ser declarada Parc natural en 1986 i des de 1989 està reconeguda com a aiguamoll d’importància internacional

PUNXA ACÍ PER FER LA INSCRIPCIÓ.

Els menors de 18 anys han d’anar acompanyats del tutor/a o d’una persona adulta amb l’autorització oportuna.

En algunes activitats (si s’arriba a un mínim), els menors entre 12 i 18 anys sense acompanyants, podran disposar de personal tècnic d’acompanyament. Consulteu a l’organització.

En el cas de grups de xiquets i xiquetes hauran d’anar acompanyats dels seus monitors/es (majors d’edat) i aportar les autoritzacions dels tutors/es legals.

PEL DIA DE LES DONES…

Al costat dels joves de «Creando futuro» elaborem una dinàmica per a observar si consideraven que existia una diferenciació entre dones i homes tant a nivell físic com psicològic i emocional.

Havien d’anotar quines característiques tenia un home i una dona i explicar-ho un a un a la resta del grup. Sense buscar-ho, es va crear un debat molt interessant ja que tenim un grup de joves molt diversos i amb unes ideologies molt marcades i característiques, que els fan joves forts i poderosos.

Tots van exposar els seus arguments i van eixir diversos temes com: la dona en el món laboral, la discriminació de gènere, la igualtat, el col·lectiu LGTBI, llei sí que és sí…

#8MdiainternacionaldelesDones

#Peratotes

·TROBADA CORRESPONSALS CAMPANYA PREJUDICE COLLECTION·

L’11 de febrer es va celebrar en la localitat de Picassent una trobada de corresponsals. En aquesta van participar al voltant de 150 joves i tècnics. Es va tractar la campanya «Prejudice Collection» a través de la dinamització d’una sèrie d’activitats en les quals els joves van participar.

En primer lloc, es va fer una breu aproximació al tema a tractar, introduint els conceptes prejudici i discriminació, seguidament es van desenvolupar dues dinàmiques en les quals els corresponsals van haver de reflexionar sobre diversos punts i argumentar si estaven d’acord o en desacord sobre diverses situacions que se’ls plantejaven que dia a dia vivim en la societat, valorant si existia situacions de discriminació i comentaris d’odi cap a determinades persones per la seua cultura, raça, ètnia,…

Després de realitzar les dinàmiques es va gaudir d’un menjar tots junts on van poder relacionar-se amb altres pobles i socialitzar.

Després, per a concloure el dia, van acudir a la trobada personal de diferents entitats per a exposar vivències reals amb les quals es troben amb el col·lectiu que pateix qualsevol tipus de situació de discriminació o odi.

Tots els joves van gaudir d’un dia molt agradable, ja estan esperant a la següent!

PRESENTACIÓ DEL I PLA JOVE DE SILLA

Ahir el director de l’Ivaj Jesus Martí, l’alcalde de Silla Vicente Zaragozá i la regidora de Joventut Amparo Alapont van presentar el I Pla Jove de Silla.

En aquest Pla es recull informació del recursos municipals per a joves, enquestes realitzades sobre les preocupacions en l’àmbit del treball, estudis i del seu futur.

Cal destacar també les diferents mesures que es destinaran als joves com l’Aula Mentor, activitats de turisme, practica salut, Fòrum Jove i activitats festives alternatives entre altres.

FIRA SANT SEBASTIÀ 2023

Els #jovesactius #jovesactives de Creando Futuro i Connecta Jove van dinamitzar en la fira de Sant Sebastià una gimcana que dies anteriors havien estat preparant en conjunt.

A les 10.00h  quedarem en l’Espai amb tots els nostres joves. Des de l’Espai ens dirigirem al punt de trobada on començarem la gimcana que consistia en passar per diferents casetes que tingueren a veure amb recursos útils per a la població jove. En cada caseta de la gimcana es trobava un grup de joves els quals donaven instruccions per a arribar a l’altra caseta, així fins a finalitzar la gimcana la qual acabava en un photocall. A més dels joves repartits en casetes també havien joves captadors i joves acompanyant. Com a premi per participar i dinamitzar l’activitat als joves se’ls donava tiquets de fira.

En total van ser més de 60 joves els que van participar en l’activitat.

PAISATGES EMOCIONALS. CANTERA

Els/as adolescents de «Cantera» elaboren un mural relacionant les emocions amb imatges. En primer lloc, es divideixen en grups de treball per a elaborar diferents murals i se’ls facilita revistes, tisores, cola i cartolina perquè desenvolupen la seua creativitat.

Quan tinguen la imatge han d’escriure al costat l’emoció que representa. Les emocions que han de reflectir són, la tristesa, la ira, l’alegria, la por, l’amor, la pau, la soledat i la felicitat. Encara que, poden indicar alguna emoció més que ells consideren important i vegen reflectida en les imatges.

Una vegada realitzat el mural, cada grup exposa el seu treball indicant la imatge triada relacionant-la amb les emocions esmentades.

A més, se’ls planteja unes preguntes, com ara:
Creieu que és possible sentir totes les emocions alhora?
Què podeu fer per a entendre millor el que senten les persones?
Fent-los reflexionar sobre el treball realitzat.

Exemple d’alguns murals finalitzats:

Els joves dissenyen una acció per a la fira de Sant Sebastià

Els joves de Connecta Jove i Creando Futuro reprenen les sessions i en conjunt pensen i dissenyen una acció per a poder dur a terme en la fira de Sant Sebastià el disabte 21 de gener entre les 11:00 i les 13:00 hores.

La idea principal de l’acció se centra en donar a conéixer als joves del poble els recursos públics que tenim en la nostra població i que són útils per a ells.

Per a donar a conéixer els recursos els joves estan preparant en aquestes 2 setmanes prèvies a la fira una gyncana amb diferents proves.

PROJECTE CANTERA

SESSIÓ 6: COMUNICACIÓ I : COM M’EXPRESSE. Desenvolupant habilitats per a una comunicació assertiva.

Aquesta setmana els joves de Cantera han treballat la manera amb la qual es comuniquen en el seu entorn. Els alumnes han realitzat un experiment que els ha fet reflexionar sobre les conseq¨uències que poden tindre les nostres paraules quan ens enfadem amb un amic o amiga.

A continuació hem realitzat una altra activitat en la qual tenien una situació amb dues formes molt diferents d’expressar el mateix, en una la comunicació era molt respetuosa y en l’altra menys. Els alumnes han estat debatint quina es la més habitual en ells i en quines situacions les utilitzen.

Projecte Cantera:

Què done i què m’aporten? Aprenent a cuidar-nos i créixer junts.


La setmana passada vam treballar el respecte entre els companys i la importància que ténia l’estar units quan ens ocorria un problema.
La primera activitat consistia a fer una ronda de qualitats sobre el nostre company, per a això havíem d’escriure en un posit qualitats positives que trobàvem en ell i les coses que nosaltres créiem que havia de canviar perquè no ens agradaven.
Després realitzàvem una posada en comú i responíem unes preguntes sobre les qualitats que ens havien descrit.

En la segona activitat els contàvem un relat en el qual féiem reflexionar als joves sobre la importància de romandre units quan se’ns presenta un problema o situació en la qual ens costa fer front